Fri frakt over 800,- | Superstate er

Handlekurv
kr 0

Hvordan leve H-I-G-H

I årene jeg har drevet med biohacking er det en ting jeg blir like forbløffet over effekten av; tankene sin kraft.

Nå skal det sies at tanker i seg selv ingen kraft. Det skjer først når vi legger energi bak tankene - enten ved en fysisk handling eller følelser.

Som livsstilscoachen Harv Eker sier: "Hva vi fokuserer på, vokser".

Sagt med andre ord. Med våre tanker og energien vi legger bak har vi kraften til å skape alt fra et paradis for oss selv til et helvete.

Før jeg ble bevisst dette brukte jeg mange av mine år til å lage en realitet som tilsvarte et helvete. Frykt og angst fikk dominere tankene som igjen ble reflektert tilbake i mitt liv med blant annet sykdom.

Når jeg nå er mer bevisst tankene mine og kraften de har, har jeg også blitt mer bevisst på hvordan jeg kan bruke dem til å skape det livet jeg ønsker. Et liv som holder meg mer i "sonen" med en høyere energi.

En enkelt praksis jeg bruker for å skape denne tilstanden kaller jeg "H-I-G-H".

Hver bokstav står for en tilstand jeg setter fokus på og som jeg skaper en følelse rundt:

H = Happy (lykkelig)
I = Inspired (inspirert)
G = Grateful (takknemmlig)
H = Held (holdt av universet)

De fleste av disse tilstandene er selvforklarende, men du lurer kanskje på hva Held betyr?

For meg er det troen og følelsen av at universet har en plan. Man har aldri en garanti for hva fremtiden vil bringe, så med "Held" betyr det at jeg stoler på at livet vil bringe meg det jeg trenger og at jeg lever i et vennlig univers. For meg fungerer dette som en direkte motsats til frykt og usikkerhet som kan ta tak i en - særlig med en verden som er snudd på hodet.

Hvordan fungerer denne praksisen i praksis?

Det er typisk to ganger om dagen jeg tar i bruk praksisen. Når jeg våkner og går på toalettet (istedenfor å ta med meg telefonen) og på kvelden før jeg sovner. Dette er tider jeg er for meg og kan gi meg selv noen minutter til å samle tankene.

I løpet av dagen blir det gjerne at jeg tar praksisen i bruk om jeg merker tankene tar meg i en negativ retning jeg ikke ønsker. Bare det å begynne med setningen "Jeg er lykkelig..." setter et smil om munnen og setter meg øyeblikkelig i en positiv tilstand.

Dette er med andre ord ikke en kompleks praksis. Hold det enkelt og autentisk.

Her er noen eksempler på hvordan du kan praktisere H-I-G-H:

Jeg er lykkelig fordi ... (solen skinner i dag)

Jeg inspireret av ... (fuglene som synger utenfor vinduet mitt)

Jeg er takknemlig for ... (helsen min akkurat nå)

Jeg føler meg holdt fordi ... (det ordner seg alltid)

Som sagt, dette er bare eksempler og det er i min erfaring mer viktig at du finner det som er autentisk for deg. Med andre ord det som skaper en god følelse for deg.

Jeg har også erfart at å være i øyeblikket (mindfullness) under praksisen hjelper meg blir oppmerksom på de «små tingene» som jeg normalt kan overse (som for eksempel fuglene som synger).

Over tid har jeg sett at ved å legge merke til disse øyeblikkene har det gjort en stor forskjell på hvordan jeg ser verden og skjønnheten som finnes i disse "små tingene".

Lyst til å prøve? Del gjerne dine erfaringer i kommentarfeltet!

Nå resultatene du fortjener

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Mental ytelse

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Forrige artikkel
Hvordan holde deg optimalt hydrert
Neste artikkel
Hvordan finne din ideele mengde karbohydrater på keto